Kultūros institucijų komunikacinių kompetencijų tyrimai Lietuvoje kol kas yra fragmentiški, trūksta sisteminių kūrybinių ir kultūrinių industrijų (KKI) sektoriaus tyrimų kintančios visuomenės ir naujųjų medijų kultūros kontekste.
Komunikacijos
globalizacijos ir demokratizacijos amžiuje naujosios medijos įgyja strateginį
vaidmenį KKI organizacijų komunikacijoje. Naujų komunikacinių formų įvairovė
(socialiniai tinklai, tinklalapiai, tinklaraščiai, forumai ir kt.) KKI
organizacijų komunikacijai kelia iššūkius bei suteikia naujas galimybes – tapti
naujomis medijų laboratorijomis, eksperimentinėmis kūrybinėmis erdvėmis. KKI, būdamos kūrybinės ekonomikos dalimi,
yra orientuotos į tikslingą, efektyvų paslaugų kūrimą, gaminimą ir vartojimą.
Tačiau dalis KKI organizacijų, tokių kaip teatrai, muziejai, galerijos
nepakankamai efektyviai plėtoja savo paslaugas, neatitinka KKI komunikacijos
poreikių bei neturi reikiamų komunikacijos kompetencijų.
Komunikacinės
kompetencijos ir praktikos suprantamos kaip svarbiausia problemų supratimo
prielaida (komunikacinis protas) ir kaip efektyvus bendravimas su tikslinėmis
auditorijomis, tikslinių produktų kūrimas ir viešinimas, pasinaudojant
naujausiomis komunikacinių technologijų galimybėmis.
Tyrimu bus siekiama išsiaiškinti priežastis,
kodėl tradicinės aukščiau įvardintos
Lietuvos kultūros institucijos nepakankamai sėkmingai išnaudoja komunikacines
kūrybinių industrijų patirtis ir kompetencijas ir kaip būtų galima efektyvinti
tokių kultūros institucijų veiklą, pritaikant geriausias Lietuvos ir užsienio
KI komunikacines praktikas bei išnaudojant naujųjų medijų galimybes.
Projekto tikslas:
- Atskleisti komunikacinio veiksmo ir kūrybinių bei kultūrinių industrijų šiuolaikinių teorijų sąsajas ir tuo būdu inovatyviai išplėtoti MTEP siekinius.
- Atlikti Lietuvos kūrybinių ir kultūrinių industrijų NKP tematika tyrimą - Kultūros institucijų komunikacinių kompetencijų plėtra žinių ir kūrybos visuomenės kontekste – tuo pagerinant mokslininkų ir tyrėjų gebėjimus MTEP srityje kokybine ir kiekybine prasme, sustiprinti MTEP veiklas kūrybinių industrijų srityje.
Projekto uždaviniai:
- Išaiškinti komunikacinio veiksmo, komunikacinio proto santykį su modernia KKI raida.
- Išnagrinėti ir palyginti kultūros institucijų ir su jomis susijusių struktūrų komunikacijos ir vartojamų reikšmių bei simbolių lauką.
- Įvertinti komunikacijos KKI organizacijose specifiką, funkcijas, formas, turimas ir reikalingas kompetencijas komunikaciniu požiūriu.
- Išnagrinėti ir kritiškai įvertinti virtualios erdvės bei naujųjų medijų išnaudojimo aktyvumą kultūros institucijų komunikacinėje veikloje.
- Viešinti kūrybinių ir kultūrinių industrijų tyrimų rezultatus Lietuvoje ir užsienyje.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą